Smluvní podmínky
Společnost GREP CARS HOLDING sro
Úvod Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY PLATNÉ OD 1.1.2024
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.grepcars.cz uskutečněném po 1. 1. 2024. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva kupujícího prodávajícího, kterým GREP CARS HOLDING sro se sídlem Praha 1, Příčná 1892/4, PSČ: 110 00 IČ: 219 30 805, DIČ: CZ21930805, registrace: KS v Praze, oddíl C, vložka 408690, jménem společnosti jedná Filip Černický, jednatel
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené obchodní podmínky se řídí zákonem 89/2012 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších románů (dále jen NOZ). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí vztahy neupravené obchodní podmínky také Zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
Článek I. Vymezení základních pojmů
1) NOZ – Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
2) Zákazníkem našeho internetového obchodu je Kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje:
- kupujícího podnikatele - (kupující, který je podnikatelem a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se to týká také jeho podnikatelské činnosti),
- kupující nepodnikatel - (kupující, který nečiní koupi ve zjevné souvislosti s vlastní podnikatelskou činností (fyzické i právnické osoby), a
- spotřebitel – (kupující, který zároveň naplňuje znaky spotřebitele viz. níže).
3) využívat mimo rámec spotřebitele je každý člověk, který mimo rámec samostatného svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (pouze fyzické osoby).
4) „Spotřebitelská smlouva“ je smlouva, kterou se spotřebitelem uzavírá podnikatel.
5) Kupujte, řídíte se těmito obchodními podmínkami v rozsahu, ve kterém se týkají, ve zbytku odpovídajícím ustanovením NOZ
Článek II. Kupní smlouva
Vystavená vozidla internetovém obchodě www.grepcars.cz jsou v nabídce skladem jsou okamžitě k odběru . Návrhem kupní smlouvy je objednávka. Smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu ze strany prodávajícího s tímto jeho návrhem, tedy závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího. Od tohoto mezi kupní smlouvou a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti založené kupní smlouvy.
(jako závazné potvrzení objednávky nepovažujeme za automatické potvrzení o přijetí objednávky, které se odesílá ze systému na email zákazníka automaticky).
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku, nebo její část před uzavřením kupní smlouvy v těchto případech:
a) Objednávku z důvodu zadání do výroby nelze zrušit. Vozidlo se po objednání vyrobit musí a zákazník je povinnen odebrat.
b) Dodavatel porušil podmínky smlouvy.
V případě, že tato situace nastane, prodejce bude kontaktovat za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, pokud smlouvu z výše uvedených důvodů nedojde, bude mu tato částka ihned převedena zpět na jeho účet nebo adresu.
Prodávající má právo od uzavřené kupní smlouvy odstoupit, pokud se stane plnění této smlouvy nemožným a nedohodne-li se prodávající s kupujícím na jiném, náhradním plnění.
Bezprostředně po uzavření smlouvy zašlete prodávajícímu spotřebiteli elektronickou formou formou jednoho vyhotovení, včetně všech závazných příloh.
(u spotřebitelských smluv - smlouva musí obsahovat i údaje sdělené spotřebitele před jejím uzavřením (tzn. i údaje, které vizí na eshopu. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany ujednají. Uzavřená smlouva musí být v souladu s údaji, které byly v souladu se spotřebitelem sděleny před uzavřením smlouvy Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější.
Smlouva je uzavírána v jazyce českém, nebrání-li tomu okolnosti na straně prodejce nebo kupujícího, lze uzavřít smlouvu i v jiném pro stranu srozumitelného jazyka.
Uzavřená smlouva je prodejcem archivována za účelem jejího řádného splnění a není přístupná třetí strana. Na žádost spotřebitele prodávajícího zašle kupujícímu kopii kupní smlouvy, po dobu po kterou trvají jeho povinnosti z vadného plnění nebo ze záruky za jakost.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření internetové smlouvy jsou trvale dostupné na webových stránkách obchodu viz. níže.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy.
Vyberte si zboží, které musí být označeno ikonkou skladem a je u něj označen košík.
Jakmile máte zboží vybráno, je potřeba ho vložit do košíku, stačí kliknout na ikonu košíku u jednotlivého náhledu na zboží. Objeví se informační panel, který Vám po vložení do košíku dá možnost pokračovat v nákupu nebo přejít k pokladně a dokončení objednávky. Jakmile máte v košíku všechno zboží, které si chcete objednat, zmáčknete u posledního objednaného zboží, pokud přejdete k pokladně, dostanete se do obsahu nákupního košíku od prodejce máte slevový kupón, můžete jej uplatnit v obsahu nákupního košíku. Do obsahu nákupního košíku se můžete dostat i kliknutím na ikonu košíku v prvním horním rohu. V obsahu nákupního košíku můžete pomocí křížku mazat jednotlivé položky, je možné změnit počet objednaných kusů v množství, před dalším krokem je ale potřeba stisknout tlačítko přepočítat. Pokud není třeba nic změnit, máte vybráno zboží, které si chcete objednat v požadovaném množství, zmáčkněte tlačítko pokračovat. Zde si vyberete způsob dopravy a
platby, v dalším kroku je nutné vyplnit údaje, potřebné k uzavření kupní smlouvy a možnosti jejího plnění, jsou to jméno a příjmení, bydliště - Ulice, č.p., Město/obec, PSČ, telefon, e-mail; právnické osoby uvedou název, v ulici adresu sídla - Ulice, č.p., Město/obec, PSČ, telefon, e-mail, IČ a DIČ. Můžete přidat upřesnění dodání a vložit textovou poznámku. Pokud chcete doručit zboží na jinou než fakturační adresu odklikněte, že je registrační adresa vhodná s fakturační a zobrazí se jako okénko pro vyplnění doručovací adresy. Zaklikněte, že souhlasíte s obchodními podmínkami. jedním kliknutím vytvořit objednávku, která je návrhem kupní smlouvy. Systém Vám automaticky zašle potvrzení o přijetí objednávky na email.
Obdobně probíhá objednávka u registrovaných kupujících, pouze se automaticky předvyplní fakturační údaje z registračních údajů, ale je možné před odesláním objednávky změnit. Registrace není nutná k vytvoření objednávky.
Kupující má možnost objednávky před vlastním odesláním zkontrolovat a případně opravit vstupní údaje, které do objednávky vložil.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku pro realizaci zakázek jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá.
Uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že se jedná a včetně se všemi všeobecnými obchodními podmínkami reklamního řádu, že s nimi souhlasí. Tyto obchodní podmínky včetně reklamního řádu jsou nedílnou součástí uzavřené smlouvy.
Na tyto obchodní podmínky a reklamní řád je kupujícím před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn, a má možnost se s nimi seznámit. Tyto obchodní podmínky jsou k dispozici na webových stránkách www.e-kovani.cz způsobem umožňujícím jejich archivaci a reprodukci kupujícím (ke stažení ZDE) a zároveň jsou v textové podobě přiloženy k závaznému potvrzení objednávky ze strany prodávajícího, resp. ke kupní smlouvě. (V případě, že obchodní podmínky například z technického důvodu, nebyly automaticky vloženy k závaznému potvrzení objednávky ze strany prodejce, kontaktujte nás)
Článek III. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího
Prodávající se zavazuje odevzdat kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jako provedení ujednány, plní prodejce v jakosti a provedení vhodné pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Prodávající odevzdá kupujícímu i doklady, které se k věci vztahují a umožní mu nabýt vlastnické právo k věci. Věc je odevzdána předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího. Je-li kupujícím spotřebitelem je věc odevzdaná, až v okamžiku, kdy mu dopravce předá. Kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu. Kupující se zavazuje uhradit náklady na přepravu, pokud není v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak. Kupující se zavazuje poskytovat platné údaje potřebné k doručení zboží. Kupující věc prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, resp. co nejdříve po doručení na místo určení. Kupující má právo na vymazání svých osobních údajů, pokud je to písemně požadováno. Prodejce má povinnost vymazat osobní údaje registrovaného zákazníka, vždy do písemné žádosti. Prodávající má právo u dražších objednávek požadovat na potvrzení objednávky (e-mailem nebo telefonicky).
Článek IV. Cena
Ceny v našem internetovém obchodě jsou konečné, tedy včetně DPH a všech dalších poplatků, které musí mít kupující pro nákup zboží zaplatit a zohlednit PHE (poplatek za likvidaci historického elektroodpadu).
Jako cena při uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím platí cena u zboží v době objednání zboží. Tato cena bude uvedena v emailu potvrzujícím přijetí objednávky zboží. kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.
Náklady na dopravu, výše se může dle konkrétní objednávky (v závislosti na způsobu zvolené dopravy), následně přičteny v objednávkovém formuláři.
U zboží, které je problematická a složitá na logistiku, si můžete zakoupit právo na změnu výše dopravy. Změna výše dopravy, může být upravena pouze na základě písemného odsouhlasení ze strany kupujícího. V případě, že kalkulovaná výše přepravy je, ze strany kupujícího neakceptovatelná a kupujícího nemá již o zboží nadále zájem za uvedených podmínek, bude objednávka ze strany prodávajícího písemně zrušena.
Slevy a akční ceny jsou platné do vydání zásob a do další aktualizace nabídek.
Článek V. Dodací a platební podmínky
Oddíl 5.01 Způsoby dopravy a platby
Způsob dopravy zboží volí v průběhu procesu tvorby objednávky.
Zboží je možné doručit těmito způsoby:
Přepravní společnost DPD - 150,- Kč vč. DPH, platba dobírkou (pro objednávky do 14.999,- Kč s DPH)
Přepravní společnost DPD – 1,- Kč vč. DPH, platba dobírkou (pro objednávky nad 15.000,- Kč s DPH)
Osobní převzetí – zdarma, platba v hotovosti, nebo platební kartou.
Oddíl 5.02 Dodací a platební podmínky v zahraničí a Slovenské republice
Prodávající zasílá zboží i do zahraničí (Slovenská republika).
Zboží je potřeba objednat přímo na našem slovenském e-shopu
www.e-kovanie.sk
a) Způsoby plateb:
Během procesu vyplňování objednávky je vyzváno k výběru způsobu provedení platby za zboží.
Hotově na výdejním místě - tento způsob platby zvolí v případě, že chce zboží zaplatit přímo na výdejním místě, při osobním odběru zboží. Dobírkou - tento způsob platby zvolí v případě, že si zboží nechá dovézt přepravní službou. Zboží v tomto případě platí až při samotném převzetí. Bankovním převodem – kupující při tomto způsobu platby převede peníze za zboží na účet prodávajícího (platba se provádí předem). Zboží je odesláno po připsání kupní ceny včetně dopravného na účet prodejce a doručeno již bez dalších poplatků.
Při platbě ze zahraničního bankovního účtu platí poplatky bankovní operaci v celé výši.
V případě, že odešlete e-mailem konkrétní údaje a platební podmínky (info@detail.cz)
Oddíl 5.03 Doprava zdarma
Doprava zdarma je nastavena pouze individuálním prodejcem. V případě, že zboží uvedenou dopravu zdarma již zahrnuje, je o tom přímo zákazníka na detail produktu vždy informován.
Oddíl 5.04 Dodací lhůty
V případě „zboží skladem" před prodávajícím zboží k přepravě do 3 až 5 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy. U „zboží, které není skladem" předá prodávajícímu zboží přepravci do 3 pracovních dnů ode dne přijetí zboží na sklad od dodavatele.
Dodací lhůta u zboží, která není skladem u prodejce se může pohybovat v rozmezí 3 – 90 dnů.
Prodávající obdrží objednávku a před jejím závazným potvrzením, ověří dostupnost a potvrzení lhůty u svého dodavatele. Prodávající informuje kupujícího o doručení. Kupující je po oznámení zálohy oprávněn vzít svou objednávku zpět.
Prodávající je oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy v případě, že by měla být potvrzena lhůta pro překročení 8 týdnů. Tuto lhůtu lze na žádost prodloužit.
Prodejce se zavazuje o případných změnit nabídku informovat.
Doba, po kterou je zboží přepravováno, závisí na zvoleném způsobu dopravy a podmínkách konkrétního dopravce. U počítaných lhůt do zahraničí počítá s přiměřeným prodloužením lhůt.
Článek VI. Práva z vadného plnění a ze záruky za jakost
1. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vadu, kterou má věc při převzetí, být se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
2. Kupující v rámci reklamace uplatňuje také práva z poskytnutých Záruky za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obal nebo v reklamě. Záruka za jakost může být poskytnuta i na jednotlivé součásti věci. Podmínky záruky pro konkrétní výrobky jsou uvedeny v Záručních listech a mohou se zobrazit u jednotlivých výrobků a výrobců. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.
3. Kupující - nepodnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která bude zachována u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. To neplatí v případě:
o věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
ou věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
o vyplývá-li to z povahy věci.
o Právo z vadného plnění kupujícímu – nepodnikateli nenáleží, pokud před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
4. Na žádost kupujícího - nepodnikatele prodávajícího potvrdí v písemné formě, v jakém rozsahu a po dobu trvání jeho povinnosti v případě vadného plnění.
5. Kupující oznámí prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jde-li o skrytou vadu, platí totéž, nejpozději však do dvou let po odevzdání věcí. Neoznámí-li kupující vadu podle tohoto odstavce, prodávajícímu námitku, že vada nebyla včas oznámena a soudu kupujícímu právo z vadného plnění nepřizná.
6. Neoznámí-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
7. Při oznámení vady postupuje v souladu s reklamním řádem.
Oddíl 6.01 Práva z vadného plnění
Věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené smlouvou (množství, jakost, provedení). Za vadu považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci.
a) Podstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění podstatného porušení smlouvy, má kupující právo:
1. Na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo chybějící chybějící věci,
2. Na odstranění vady opravou věci,
3. Na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
4. Odstoupit od smlouvy.
Podstatné je takové porušení povinnosti, přičemž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech má za to, že porušení podstatné není.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady (viz. reklamní řád). Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.
b) Nepodstatné porušení smlouvy
1. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupní právo:
* na odstranění vad,
* anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
2. Dokud kupující neuplatňuje právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci. Volba může způsobit nepřiměřené náklady.
3. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbou nemůže změnit bez souhlasu prodejce.
4. Při dodání nové věci vrátí prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.
5. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí:
* došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
* použil-li koupit věc ještě před objevením vady,
* neuzpůsobil-li koupit možnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
* prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití. Stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupujícímu prodávajícímu, co ještě vrátit může a prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Oddíl 6.02 Zvláštní úprava – Kupující - nepodnikatel
Ustanovení tohoto oddílu platí pouze pro kupní smlouvy, které kupující neuzavírá ve zjevné souvislosti s vlastní podnikatelskou činností.
a) Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. A to zejména za to, že věc v době, kdy ji převzal:
* Má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které uvažoval s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
* hodí se k účelu, který pro její použití prodejce uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
* odpovídá jakost nebo provedení smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jako takto určena,
* je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
* vyhovuje podmínkám právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má být tato věc vadná již při převzetí!
kupující může v případě, že věc nemá vlastnosti výše uvedené, požádat:
1. bezplatné odstranění vad (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu av případech, kdy by požadavek na dodání nové věci bez vad byl vzhledem k vadám nepřiměřený),
2. i dodání nové věci bez vad (za předpokladu, že to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené). Týká-li se vada pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součástí.
3. Není-li výše uvedené možné, může odstoupit od smlouvy.
4. Kupující má právo alternativně ke všem výše uvedeným požadavkům, požadujem přiměřenou slevu. Toto právo má iv případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v odpovídající době nebo že by zjednání nápravy způsobilo značné potíže.
(b) Právo v případě opakovaného výskytu vad av případě většího počtu vad
Právo na dodání nové věci, nebo výměna součástí má kupující i případné odstranitelné vady, pokud nemůže správně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Oddíl 6.03 Prodej zboží použitého nebo s vadou
Internetový obchod www.grepcars.cz prodává také výrobky nové nebo použité, hlavní užitné vlastnosti nejsou ninak omezené.
V případě koupě použitého/bazarového zboží je kupujícím - nepodnikatel oprávněn uplatnit právo z vadného plnění minimálně ve lhůtě 1 měsíce.
Kupujícímu nenáleží práva z vadného plnění:
- u věcí prodávaných za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí.
Má-li v tomto případě věc vadu, z níž je prodávající zavázán, má místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
Článek VII. Reklamační řád
Průběh reklamního řízení v případě, že dojde k vadnému plnění, řídí se tímto reklamním řádem. V případě, že kupujícím je spotřebitel také Zákonem o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1. Práva z vady se uplatňují u prodejce, u které věc byla koupena. Místem uplatnění reklamace je místo podnikání prodávajícího. Zboží je možné doručit poštou nebo osobně - po písemné dohodě na emailu (info@deokork.cz). Zboží zaslané na dobírku nebude převzato.
Je-li však v potvrzení (záruční list) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatnit právo kupujícího na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.
2. Potřebujete při uplatnění reklamace popíše vadu výrobku. Pokud se vada nevyskytuje trvale, je vhodné uvést takové podmínky, za kterých se vyplatí.
3. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo z vadného plnění si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbou nemůže změnit bez souhlasu prodejce.
4. Doporučení! Vzhledem k tomu, že odpovídáme v případě uplatnění reklamace za zboží během přepravy, používat pokud možno originální obaly. Zásilka by měla být ve vlastním zájmu pojištěného.
5. Prodávající dnů o reklamaci rozhodne v co nejkratším čase, ve složitějších případech do 3. Do této lhůty se započítává nutná doba pro odborné posouzení reklamované vady. Nejpozději bude reklama vyřízena včetně odstranění vad do 30 dnů. Tuto lhůtu lze po dohodě se spotřebitelem prodloužit. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako při podstatném porušení smlouvy.
Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl povinen věc převzít. O vyřízení je informován emailem. kupujícímu bude zasláno písemné nebo emailové vyjádření k reklamaci (oprávněné i neoprávněné).
Poškození věcí vinou přepravy
Kupující, který spotřebitel, je povinen sledovat zboží níže při převzetí. Pokud je mechanické poškození obalu výrobku, je ověřeno poškození zkontrolovat stav zboží v případě vyhotovit záznam o poškození přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníki po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodá nový výrobek. Podepsáním přepravního listu kupujícího souhlasí s jeho převzetím a stvrzuje, že dorazilo nepoškozené víno dopravy.
Výše uvedený postup se doporučuje provést i kupujícímu, který je spotřebitelem. Nedodržení doporučeného postupu při a po převzetí zboží se však nijak nemůže zhoršit jeho postavení při uplatňování práv z vadného plnění.
Článek VIII. Ostatní ustanovení
Dozor nad dodržováním povinností stanovených Zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Dozor nad dodržováním povinností stanovených v § 9 až 13, § 14a až 16 a § 18 výše uvedeného zákona v oblasti obchodu a služeb provádějících též obecní živnostenské úřady.
Strany smlouvy se mohou v případě vzniku sporu ohledně práv a povinností ze smlouvy obrátit na některý z existujících systémů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Mimosoudní řešení sporů – ADR nabízí mj. Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, bližší informace: https://www.sos-msk.cz/adr/.
Článek IX. Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy (podmínky, lhůta a postup pro uplatnění tohoto práva)
Pokud je kupní smlouva uzavřena bez současné fyzické přítomnosti stran prostředků komunikace na dálku (internetu) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených v příloze kupní smlouvy - Informace o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy (ke stažení ZDE). Kupující může k uplatnění tohoto práva využít vzorového odstoupení od smlouvy (ke stažení ZDE).
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před dokončením lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy v případě, že jedná o zboží upravené na přání zákazníka (úprava délky, úprava jakéhokoli rozměru zboží, nebo úprava obsahu dodaného zboží...).
Článek X. Ochrana osobních údajů
Používáním internetového obchodu www.e-kovani.cz kupující, ale i osoba registrovaná, která kupující není, souhlasí se shromažďováním a zpracováváním údajů o jeho objednávkách, nákupech a osobních údajích (jméno, příjmení, adresa bydliště, údaj o registraci, telefonní kontakt, emailový kontakt, datum narození, u podnikatelů IČ a DIČ, u právnických osob obchodní firma nebo název, u fyzických osob podnikající sídlo).Tyto údaje budeme používat pouze pro interní potřebu a nebudeme předávat třetím osobám s výpovědí předání osobních údajů nutných k doručení zásilek dopravcům, aby mohla být naplněna kupní smlouva. Údaje budou zpracovány na dobu neurčitou. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné.
Kupující může prostřednictvím emailu kdykoliv požádat o změnu či odstranění kontaktních údajů.
Článek XI. Garance nejnižší se řídí uvedenými pravidly.
Na všechny produkty chceme požadovat nejnižší cenu na českém trhu se zachováním vysokého standardu poskytovaných služeb. V praxi to znamená, že pokud jste námi nabízené zboží našli u konkurence levněji, dáme vám toto zboží za stejnou cenu jako konkurenci.
Chcete využít cenovou garanci - Jak postupovat:
Ověření před objednávkou - pokud si nejste jisti, jestli jsou podmínky cenové záruky týkající se zboží, které si chcete koupit, kontaktujte nás na email a sdělte nám bližší informace o zboží (tj. typ zboží, konkurenční nižší cenu, prodejce, množství, odkaz na www stránky, cena za: m², mb, kus / balení). Tyto informace ověříme a následně vám nabídneme stejné podmínky.
Uplatnění v okamžiku odeslání objednávky - pokud si zboží u nás již objednáváte, pamatujte prosím na proces udělejte poznámky v samotném posledním objednávání informací s požadavkem na uplatnění cenové garance, které jsme si vzájemně písemně potvrdili.
Podmínky pro uplatnění programu garance nejnižší ceny:
zákazník musí přesně určit konkurenční obchod, kde je nabízené zboží levněji.
musím se jednat o typů vhodné zboží (tzn. například zcela zboží, musí být ze stejné roční kolekce, se stejným obsahem, stejným obalem.
musí jednat o funkční obchod s jasně identifikovatelným provozovatelem a standardními případy (velmi časté jsou, kdy "obchodník" zboží vůbec nemá, nebo nabízí velmi dlouhé dlouhodobé údaje, např. přes 14 dní)
v případě objednávek více položek zboží lze uplatňovat u garanci uplatňovat pouze na položku (položky) z jednoho obchodu - není možné uplatňovat nižší cenu na každou položku, tj. každou položku v jiném obchodu
odkaz na obchodníka musí být v poznámce u objednávky nebo oznámen prostřednictvím mailu okamžitě po odeslání objednávky
program cenové garance se nevztahuje na kusový výprodej bytového zboží konkurence
program cenové garance se vztahuje na zboží aktuální kolekce
V případě uplatnění cenové garance a následného snížení ceny na úroveň konkurence u konkrétního produktu nebudou za tento produkt přiděleny žádné kredity do našeho bonusového programu, nebudou již k produktu nabídnuty další výhody, které zboží obsahuje a doplňuje.
V případě, že konkurenční prodejce nabízí k zakoupenému zboží nějaké dárky (zboží) navíc (nebude dárek k produktu přidán).
Pokud je u produktu, na který je uplatňována cenová garance, dárek za 1 Kč, nebude dárek k produktu přidán.
Záruka garance nejnižší ceny se nevztahuje na speciální výrobky.
Cenová záruka se naopak nevztahuje na zvláštní výrobky a výrobky na míru, které byly pro zákazníka speciálně zhotoveny. U artiklů, které pro vás objednáváme na zakázku a individuálně kalkulujeme cenu.
Záruka garance nejnižších cen neplatí pro konkurenty a distributory.
Neplatí pro konkurenty a distributory, kteří zakoupený artikl sami nezpracovávají. V opačném případě by mohla být snaha nakoupit cestou záruky garance nejnižší ceny zvláště velkého množství av rámci dalšího prodeje dosažení zisku na úkor našeho zákazníka.
Záruka garance nejnižších cen neplatí pro výprodeje.
V rámci záruky nejnižší ceny nelze uplatnit snížené u výprodejů, sezónních prodejů a odprodejů jednotlivých kusů.
Záruka garance nejnižších cen neplatí pro aukce.
Ceny, které byly nabízeny při (internetových) aukcích, nelze porovnávat s trvale nízkými cenami platnými pro zákazníky.
Záruka garance nejnižších cen se nevztahuje na ceny, které platí pouze pro omezený okruh zákazníků.
Záruka záruky našich nejnižších cen se vztahuje na ceny konkurentů, kterými je artikl označen a za něž je nabízený zákazník. Vztahuje se tedy na viditelně označenou cenu u artiklu. Záruka garance nejnižších cen platí pro ceny, které konkurent poskytuje všem zákazníkům. To překládá, že jsou platné minimálně po dobu 7 dnů. Jsou-li ceny konkurenta jen nimi vybraným zákazníkům, nechceme se s tím poměřovat. Individuální nabídky jsou proto ze záruky nejnižších cen vyloučeny.
Záruka garance nejnižších cen neplatí pro cenové záruky.
Základem minimálních cen je vždy cena artiklu. Cena, ktorá vznikla, poskytla poskytnutie záruky, nemôže byť teda cenovej záruky.
Záruka garance nejnižších cen neplatí, pokud je tím plošně a systematicky nabízeno zboží pod finanční cenou.
Cenová záruka neplatí v případě, že je zboží plošně a systematicky nabízeno za nižší než nákupní cenu. V České republice je možné takový plošný a systematický prodej zboží podnákupní cenou za podmínek ust. § 44 odst. 1 obchodního zákoníku považovat za nekalosoutěžní a tudíž zakázané jednání, popř. je možné jej považovat za zneužití dominantního postavení za podmínek stanovených § 10 a § 11 odst. 1 písm. 1 písm. 1 písm. e) zákona o ochraně hospodářské soutěže. Z tohoto důvodu si ve zvláštních případech poskytneme právo odmítnout poskytnutí minimální ceny, pokud by měla za následek plošný a systematický prodej pod nákupní ceny.
Článek XII. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určeného subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou unií na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.